Preskoči na glavno vsebino

Destinacija Pohorje praznuje

Destinacija Pohorje praznuje

Maribor, 27. september 2023: Ob današnjem svetovnem dnevu turizma smo ponosni, da ideja o Partnerstvu za Pohorje, ki se je porodila pred štirimi leti, živi še danes.

»Združeni v Partnerstvo za Pohorje bomo začeli usklajevati cilje in projekte ter ustvarjati zeleno destinacijo z evropsko uveljavljeno tržno znamko. Trudili se bomo ohraniti naravne in kulturne danosti ter spodbuditi skladen gospodarski in turistični razvoj s poudarkom na trajnostni rabi naravnih virov,« je bila zaveza, ki so jo pred štirimi leti zapisali ustanovni člani Partnerstva za Pohorje.

»Želimo si, da bi se destinacija Pohorje vsakodnevno pojavljala na svetovnem zemljevidu turističnih destinacij, a hkrati so pred nami izzivi, kako usmerjati turistične tokove in zaščititi ter zavarovati območja neokrnjene narave. Prvi koraki za večjo prepoznavnost destinacije Pohorje so storjeni, vzpostavljena je blagovna znamka Pohorje in lansirana spletna stran z namenom prepoznavanja v širšem okolju. Gre za dolgotrajen proces, ki nas navdaja z energijo za prihodnje delo, obenem pa osvetljuje izzive na poti k boljšemu upravljanju s Pohorjem,« je ponosen na obletnico delovanja partnerstva njen pobudnik in predsednik, župan Mestne občine Maribor, Aleksander Saša Arsenovič.

Povezovanje in sodelovanje med občinami, turističnim gospodarstvom in drugimi deležniki v turizmu je ključno za doseganje zastavljenih ciljev. »Hvaležni smo vsem partnerjem za zaupanje in pripravljenost, da skupaj uresničujemo enotni cilj Partnerstva za Pohorje – skupni razvoj in promocijo celotnega območja Pohorja.Po zastavljeni poti bomo pogumno stopali tudi v prihodnje. Zavedamo se izzivov na področju kadrov, ki so nepogrešljivi člen. Rešitve se žal ne bodo zgodile čez noč, je pa pomembno, da ostanemo povezani, saj lahko samo na ta način doprinesemo k prepoznavnosti Pohorja,« je povedal Uroš Rozman, direktor RRA Podravje - Maribor in koordinator Partnerstva za Pohorje.

»V Partnerstvo za Pohorje smo se vključili z namenom, da podpremo celovit, sistematičen, dolgoročen, učinkovit in uspešen ter vzdržen model razvoja Pohorja, tako na področju javne infrastrukture, gospodarjenja z vodnimi viri in lesom, v okviru kmetijske politike in na področju turizma. Pri vseh aktivnostih je potrebno upoštevati potrebe in pričakovanja različnih deležnikov v največji možni meri,« je idejo partnerstva dopolnil direktor LTO Rogla-Zreče, GIZ, Domen Vogelsang.

Bojan Borovnik, župan Občine Mislinja in član upravnega odbora Partnerstva za Pohorje, potrjuje: »Zaradi zgodovine in nekdanje povezanosti na območju Pohorja smo se odločili in pred štirimi leti vključili v projekt Partnerstva za Pohorje. Zavedamo se, da smo skupaj močnejši in lahko na tem področju naredimo veliko, posebej na področju turizma, ki je še kako potrebno za razvoj Pohorja in okoliških občin. Dosedanje delo je že obrodilo nekaj napredka, vendar pa je to sodelovanje dolgoročno in šele potem bodo vidni napredki v vseh občinah in pri partnerjih, ki sodelujejo v projektu. Naše Pohorje želimo ohraniti v vsej svoji veličini in razvijati zelen, butični ter trajnostni turizem

Destinacija Pohorje se lahko pohvali z zavidljivim številom nočitev, v letu 2022 jih je bilo 952.865, kar še dodatno priča, da s svojimi naravnimi danostmi ponuja mnogo priložnosti za turistični razvoj. Doslej je bil ta razvoj osredotočen pretežno na zimske športne aktivnosti, v zadnjih letih pa postaja Destinacija Pohorje vse bolj privlačna tudi v poletnih sezonah, predvsem za pohodništvo in kolesarjenje.

»Verjamemo, da je ključna naloga povezovanja na destinacijski ravni razvoj izvirnih doživljajskih produktov, ki so med seboj povezani in izhajajo na eni strani iz destinacijske avtentičnosti in na drugi strani iz pestrosti že obstoječe turistične ponudbe ter so seveda v skladu tako s trendi na globalnem turističnem trgu kot tudi s strategijo slovenskega turizma. Destinacija je pisana na kožo skupinam, družinam in posameznikom, ki nepozabne počitnice pojmujejo kot aktivno preživljanje prostega časa na svežem zraku ter v naravi, ki ponuja številne možnosti za outdoor aktivnosti s poudarkom na pohodništvu in kolesarjenju, tri naravne zdravilne faktorje - akratotermalno vodo, pohorsko šoto in zdravilno srednjegorsko klimo, pestro doživljajsko ponudbo ali zgolj zabavne počitnice z družino in prijatelji,« je poudarila Barbara Soršak, izvršna direktorica Unitur d.o.o., ter dodala: »Takšna bo tudi nova dodatna turistična ponudba na Rogli – najsodobnejša 6-sedežnica Mašinžaga, leteči tobogan, steza za gorske trikolesnike, dve družinski progi v Bike parku Rogla, inovativen Gozdni pustolovski izziv in še kaj, ki bo uporabnikom na voljo od letošnjega 10. novembra in bo omogočalatako desezonalizacijo kot tudi sinergijske učinke z obstoječo športno, velnes, gastronomsko in doživljajsko ponudbo srednjegorskega centra Rogla, pa tudi s termalnim zdraviliščem Terme Zreče

Ob večjih ponudnikih pa so pomen vključevanja prepoznali tudi drugi turistični subjekti. »Koroški splavarji smo v projektu Partnerstva za Pohorje zelo hitro prepoznali potencial za povezovanje turističnih ponudnikov na širšem območju, tudi izven naše »primarne« destinacije Koroška. Zavedamo se dodane vrednosti, ki jo prinaša povezovanje in sodelovanje med posameznimi turističnimi deležniki, saj je to edina pot, ki vodi v širšo prepoznavnost celotnega Pohorja in je primer dobre prakse za gradnjo prepoznavnosti katerekoli destinacije. Želimo si dodatnega povezovanja, sodelovanja in prepoznavanja priložnosti, ki jih partnerstvo prinaša tako za obstoječe kot tudi nove potencialne partnerje,« je poudarila Martina Verčkovnik, vodja turizma pri Koroških splavarjih.

Kljub trudu ostaja nekaj izzivov še na področju sodelovanja z lesno predelovalno industrijo in vzpostavitve Regijskega parka Pohorje. Prizadevanja partnerstva so usmerjena tudi k boljši komunikaciji z institucijami na državni ravni, saj si želimo, da bi Pohorje prepoznali kot destinacijo s potencialom, v katerega je vredno vlagati.

»Veseli me, da smo se tako znotraj kot tudi izven meja naših občin povezali in vidimo turizem kot eno ključnih področij za nadaljnji razvoj. Verjamem, da bo naše vzgibe v prihodnje prepoznalo vedno več deležnikov in se partnerstvu priključilo še večje število občin v Podravju in širše,« je zaključil misel predsednik partnerstva, Aleksander Saša Arsenovič.

Povezani smo močnejši in boljši.