Preskoči na glavno vsebino

Otvoritev turistične agencije Sončni vzhod in izvedba prvega izleta

Otvoritev turistične agencije Sončni vzhod in izvedba prvega izleta

V Lenartu v Slovenskih goricah je 5. decembra 2023 potekala novinarska konferenca ob otvoritvi Turistične agencije Sončni vzhod, ki jo je vzpostavila razvojna agencija Slovenske gorice skupaj s projektnimi partnerji v okviru projekta sodelovanja LAS (podukrep 19.3) - »Vzpostavitev modela trženja lokalne ponudbe - Incoming agencija«, sofinanciran s sredstvi Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP): Evropa investira v podeželje.

Za uvod v dogajanje je bila izvedena študijska tura na kateri so udeleženci spoznali turistično ponudbo širšega območja Slovenskih goric. To je bil tudi prvi izlet v organizaciji te agencije.

Udeleženci so obiskali preko 200 let staro Simoničevo domačijo v Trnovski vas, ki velja za eno redkih ohranjenih izvirnih panonskih domačij v Sloveniji. Izkusili so sladko kulinarično doživetje v tradicionalni cimprači. Članice Društva gospodinj Trnovska vas so pokazale pripravo tradicionalnih slovenskogoriške in prleške gibanice ter ocvirkovke in skutinega krapca. Prostovoljci so lahko pomagali pri izdelavi gibanice, vsi udeleženci pa so pripravljene dobrote degustirali.

Sledil je obisk Fontane vin - Vodole in posestva Sončni raj, kjer jih je sprejel Bogan Mak, ki jih je navdihnil z njihovo vrhunsko zgodbo. Fontana vin združuje osem različnih sodov vin lokalnih vinarjev in dva brezalkoholna domača napitka, na voljo pa je tudi vinska karta vrhunskih buteljčnih vin. K dobri pijači sodi tudi dobra hrana, ki vam jo na teraso Fontane vin dostavijo po zraku: kuhane prekajene krače ter suhomesnate, vegetarijanske in veganske plošče. Najpogumnejši so se odločili za adrenalinsko zipline doživetje Čebelji let.

TA Sončni vzhod bo sprejemni organizator potovanj na širšem območju med Pohorjem in Bočem, Slovenskih goric, Dravskega in Ptujskega polja ter Prlekije. Projekt izkazuje povezovalne sinergije širokega partnerstva z oblikovanjem skupne turistične ponudbe, ki jo bo moč približati širokem spektru gostov. Namen agencije ni zgolj trženje ponudnikov, temveč predvsem podpora razvoju turizma in ponudnikov.

Mag. Janez Kramberger, župan Občine Lenart je povedal: »Z ustanovitvijo incoming agencije SONČNI VZHOD želimo narediti konkreten premik v smislu trženja, promocije in privabljanja gostov na naše širše območje. Zavedamo se, da gre za proces, pri katerem bomo sodelovali dolgoročno.«

Doris Urbančič Windisch, mag. sekretarka, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Direktorat za razvoj turizma:»Veseli nas, da se tudi na širšem območju Podravja, Slovenskih goric, Dravskega in Ptujskega polja ter Prlekije vzpostavlja sprejemna pisarna oziroma incoming agencija Sončni vzhod. Novoustanovljeni incoming agenciji Sončni vzhod želimo veliko uspešno pripravljenih in tržno zanimivih turističnih produktov, predvsem uspešno delo na terenu s ponudniki in seveda odlično, dolgotrajno poslovanje.«

dr. Milojka Domajnko, direktorica RA Slovenske gorice, vodilni partner LAS Ovtar Slovenskih goric in TA Sončni vzhod:»Veseli nas, da je bila naša pobuda po vzpostavitvi modela trženja lokalne ponudbe s strani lokalnih skupnosti in turističnih deležnikov tako pozitivno sprejeta in da smo kot partnerstvo uspeli vzpostaviti trženjski kanal, Turistično agencijo Sončni vzhod. Z zagonom novega sprejemnega organizatorja potovanj in izletov želimo gostom približati dostopnost kakovostnih, tudi 5* doživetij, ter ponuditi svetovanje, informiranje, lokalno vodenje, organizirane prevoze in plačilo na enem mestu. Območje ponuja številne lokalne, edinstvene, zelene, avtentične produkte, ki so v turističnem svetu zaenkrat manj poznani, vendar toliko bolj dragoceni. S povezano lokalno ponudbo bomo gostom odvzeli breme organizacije ter jim tako zagotovili butičnost in individualni pristop. Poudariti velja, da smo začeli z malimi, vendar trdnimi koraki in da bo dolgoročno potrebnih še veliko vlaganj v lastne kompetence, v izobraževanja ponudnikov ter v promocijo turističnih produktov. Vlogo nove turistične agencije z lokalno ponudbo vidimo tudi kot podporo razvoju turizma in ponudnikov.«

Bojan Firbas, Domačija Firbas: »Incoming agencijo vidimo kot potrebno organizacijo za pridobivanje strank in obiskovalcev za ponudnike butičnih doživetij na območju Slovenskih goric in širše. Vsi ponudniki kulinarike, nastanitev in vse do ročnih spretnosti potrebujemo agencijo kot posrednika, ki poskrbi za komunikacijo med končnim uporabnikom in našim produktom. Prav informiranje o odpiralnih časih, o dostopnosti turističnih produktov ter druge informacije v realnem času so poleg neposredne prodaje potrebna dodana vrednost agencije. «

Karmen Razlag, v.d. direktorja RRA Podravje Maribor (vodilni partner LAS Lastovica in TOTI LAS): »Ustanovitev Incoming agencije je s turističnega vidika korak naprej k prepoznavnosti vzhodnega dela Slovenije. Povezanost partnerjev šestih lokalnih akcijskih skupin podpira tudi nova Strategija slovenskega turizma 2022–2028. Novoustanovljena agencija bo spodbudila sodelovanje med številnimi lokalnimi ponudniki in promovirala njihovo ponudbo, ki bo na ta način predstavljena širšemu turističnemu tržišču tako doma kot v tujini.«

Goran Šoster, direktor PRA (vodilni partner LAS Prlekija): »Prlekija prispeva k skupni turistični destinaciji Slovenskih goric in Štajerske s posebno eksotično dimenzijo, ki spodbuja obiskovalce k odkrivanju neznanega. Od Jeruzalema ali radgonskega doma penin do (bio)term, vodi pot preko zafrkljivega dialekta in gostoljubnosti domačinov. Ti radi postrežejo zobl ali pogače in povabijo v vinsko klet. Skrivne kotičke slikovite pokrajine bo poslej lažje odkriti s pomočjo nove turistične agencije Sončni vzhod.«

Mag. Mojca Metličar, vodja LAS Bogastvo podeželja ob Dravi in v Slovenskih goricah: »Ustanovitev agencije Sončni vzhod, ki ljudi nagovarja in vabi k odkrivanju neodkritih kotičkov Štajerske, je izjemen rezultat odličnega sodelovanja lokalnih partnerstev, ki so to potrebo zaznala in združila moči, ter pristopila k ustvarjanju pogojev in ustanovitvi več kot potrebne Incoming agencije, ki bo obiskovalce nagovarjala k obisku tote naše Štajerske. Za območje LAS Bogastvo podeželja, je izjemnega pomena, saj se je tekom priprave Strategije za novo obdobje izrazito pokazal pomanjkanje tovrstne agencije.«

Tomaž Repnik, direktor RIC Slovenska Bistrica (vodilni partner LAS Dobro za nas): »Vzpostavitev nove turistične agencije Sončni vzhod bo omogočila povezovanje in nadgradnjo obstoječih vsebin ter sinergijo kulture, turizma, obrti in kmetovanja na našem območju. Turistični paketi agencije združujejo naravne in kulturne potenciale na podeželju in v mestu ter bodo sedaj na voljo številnim turistom iz Slovenije in tujine. Veselimo se novih zgodb, povezovanja med ponudniki in trajnostnega razvoja celotnega območja!«