Preskoči na glavno vsebino

Podravska regija na pragu milijona turističnih prenočitev

Podravska regija na pragu milijona turističnih prenočitev

Foto: MP Produkcija, Marko Pigac

Podravska regija beleži izjemen turistični uspeh, saj se približuje mejniku enega milijona prenočitev v letu 2024. Ta dosežek potrjuje privlačnost regije kot turistične destinacije in učinkovitost prizadevanj vseh deležnikov v turizmu.

Na zaključnem srečanju Sveta regije, Razvojnega sveta regije in Regijske razvojne mreže Podravja, ki je potekalo v Muzeju Alfi Nipič v Jarenini, so bili predstavljeni ključni dejavniki tega uspeha. Dogodek je združil župane, predstavnike podravskih občin in turističnih organizacij ter druge deležnike, ki so razpravljali o prihodnosti turizma v regiji.

Srečanje so s pozdravnimi nagovori otvorili gostitelj letošnjega srečanja, mag. Gregor Žmak, župan Občine Pesnica, dr. Marko Soršak, predsednik Sveta regije in Razvojnega sveta regije Podravje ter Nataša Ritonija, direktorica Regionalne razvojne agencije za Podravje - Maribor,  ki so poudarili pomen sodelovanja vseh deležnikov regije za učinkovit trajnostni razvoj.   

Prav sodelovanje deležnikov v konzorcijih kot so destinacija Štajerska, Partnerstvo za Pohorje in Dravska kolesarska pot je tisto, kar je pripeljalo do takšnih rezultatov. »S skupnim načrtovanjem, s skupnimi nastopi, s skupnimi akcijami seveda pripomoremo k temu, da se številke, tudi prenočitev, bližajo oziroma so že višje kot tiste, ki so bile leta 2019, kar je dejansko tudi trend na ravni celotne Slovenije,« izpostavlja Karmen Razlag, vodja Sektorja za turizem na RRA Podravje - Maribor.

Zaključno srečanje je bila tudi priložnost, da smo zastavili smernice za prihodnost. Osrednji del dogodka je bila razprava o sodobnih trendih in digitalizaciji v turizmu, kjer so govornice poudarile ključne izzive in priložnosti za razvoj Podravja:

Jasmina Vidmar, generalna sekretarka Skupnosti občin Slovenije: "Ključno je uravnavanje presežnega dela turizma, saj imajo nekatere občine težave z upravljanjem turističnih tokov. Spodbujamo iskanje novih turističnih produktov, pri tem pa mora biti zagotovljeno soglasje lokalnega prebivalstva. Pomembno je horizontalno povezovanje, ne le vertikalno." Povedala je tudi, da so pridobili podnebno pisarno, ki bo vodila podnebno prilagajanje v občinah na različnih področjih, tudi v turizmu.

Barbara Zmrzlikar, vodja sektorja Razvoj in raziskave na Slovenski turistični organizaciji (STO): "V naslednjem letu bo objavljen razpis za turistične destinacije, ki bo podprl promocijo, digitalizacijo, razvoj, povezovanje produktov in izobraževanje za dvig kompetenc. Ključno je ozaveščanje in izobraževanje deležnikov ter predstavitev dobrih praks."

Janja Viher, direktorica Štajerske turistične zveze (ŠTZ): "Naše prostovoljne aktivnosti so usmerjene v gostoljubnost. Trenutno imamo več kot 200 lokalnih vodnikov in 4600 članov v 61 društvih. Obiskovalci potrebujejo personalizirano zgodbo, ki jo lahko dobijo skozi vodenje. Pomembno je, da nagovorimo mlajše generacije med 16 in 29 let." Povedala je tudi, da znaša proračun ŠTZ 15 tisoč evrov, med tem ko je ta čez mejo (turistična zveza Steiermark) 15 milijonov evrov. 

»To je tista razlika, ko se včasih vprašamo, zakaj je na drugi strani meje tako drugače,« razmišlja Dr. Marko Soršak in kritično izpostavlja: »Težava ni v organiziranosti, ampak v sredstvih. Tudi spremembe področne zakonodaje, ki naj bi na novo oblikovale organe regij, ne bodo imele učinka, dokler država razvojno zaostalim regijam ne bo namenila ustreznih sredstev."

Dogodek je obogatil kulturni program z nastopom Okteta Pesnica, legendarnega glasbenika Alfija Nipiča in pisatelja Toneta Partljiča, ki so s svojimi nastopi navdušili zbrane goste in poskrbeli za nepozabno vzdušje.

Na Regionalni razvojni agencija za Podravje - Maribor se zavezujemo k nadaljnjemu spodbujanju trajnostnega in digitalno podprtega turizma ter krepitvi sodelovanja med vsemi deležniki v regiji. Skupaj bomo še naprej gradili prepoznavnost Podravja kot privlačne turistične destinacije, ki ponuja edinstvena doživetja za obiskovalce.