Preskoči na glavno vsebino

Kolesarski izlet s sobotnim poletnim koroškim vlakom

Kolesarski izlet s sobotnim poletnim koroškim vlakom

V soboto smo naša kolesa naložili na vlak, se odpeljali do Fale in kolesarili nazaj proti Mariboru. Na poti smo s pomočjo mobilne aplikacije Drava Bike spoznavali zanimivo lokalno gostinsko in turistično ponudbo, ki je ob Dravski kolesarski poti res vrhunska.

Ker skoraj polovica Dravske kolesarske poti na območju Slovenije poteka ob ali v bližini železniške proge, lahko to izkoristimo za kombinirano pot v službo in šolo ter tudi kolesarske izlete. Z namenom promocije prav takšne trajnostne oblike mobilnosti smo se minulo soboto s kolesi vkrcali na poletni kolesarski (koroški) vlak, ki je na ta dan že 7. leto zapored začel voziti v sezoni poletnih šolskih počitnic.

Uroš Rozman, direktor RRA Podravje - Maribor: »V duhu trajnostne mobilnosti združujemo različne projekte prav z namenom spodbujanja kolesarjenja in uporabe koroškega vlaka. Gre za sobotni poletni kolesarski vlak na koroški progi. Danes predstavljamo uporabo neke vrste primestne železnice vse do Ruš in potem vožnjo nazaj proti Mariboru po Dravski kolesarski poti. S pomočjo nove mobilne aplikacije Drava Bike smo kolesarji na poti obiskali tudi gostinske ponudnike in si ogledali turistično atraktivne znamenitosti. Sicer pa si lahko v kombinaciji z vlakom vse do Dravograda ali celo Pliberka z navezavo na kolesarko pot Drava Bike in Štrekna, naredimo super zanimiv in doživljajev poln sobotni izlet.«

Dobre ponudbe v železniškem prometu so nujne, saj je prevoz z vlaki statistično gledano kar 40 krat bolj varen kot cestni avtomobilski promet, sploh pa je ogljični odtis občutno nižji kot v cestnem prometu, ki predstavlja kar 72 % emisij toplogrednih plinov iz prometa, medtem ko železniški samo 0,5 %.

RRA Podravje - Maribor se zavzema tudi za prenovo železniške proge do Ruš, s čimer bi le-ta lahko postala »primestna proga« z večjim taktnim prevozom. Ob tem je predstavnik Slovenskih železnic v mariborski enoti, Igor Najvirt povedal: »Na koroški progi po obstoječem voznem redu ponujamo vsak dan deset potniških vlakov, ob sobotah štiri, ob nedeljah dva, vsako poletno sezono pa dodatne vožnje kolesarskih vlakov. Pri tem gre pohvala za odlično sodelovanje tudi RRA Podravje - Maribor in RRA Koroška, saj vsako leto od 2017 beležimo večje število potnikov. Veseli smo, da bomo v naslednjih dneh podpisali pogodbo za nakup 20 potniških garnitur s katerimi bomo kvaliteto prevozov na koroški progi še dodatno izboljšali ter ponudili več možnosti za prevoz koles. Prve garniture iz omenjenega naročila bodo dobavljene v letu 2025.«

Za upravljanje mobilnosti in ozaveščanje o uporabnosti javnega potniškega prometa so lani v okviru slovensko - norveškega partnerstva ReMobil, v šestih slovenskih regijah, vzpostavili regionalne centre mobilnosti. Eden takšnih je tudi RCM Podravje, ki predstavlja strokovno podporo za trajnostno mobilnost občinam in državi na regionalni ravni. Gre za uspešno testno vzpostavitev, ki se bo naslednje leto razširila na vseh 12 slovenskih regij, saj so prepoznani kot pomemben povezovalni subjekt med občinami regijami.